Maldegem zet resoluut in op zomerscholen

Op 5 juli 2021, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

In juli en augustus kunnen meer dan 11.000 leerlingen naar 180 zomerscholen in 98 gemeenten. Het gaat nu al om veel meer leerlingen dan vorige zomer, toen ongeveer 7.500 kinderen en jongeren bijgespijkerd werden in een zomerschool. Vlaams ministers Bart Somers en Ben Weyts hebben dit jaar 10 miljoen euro vrijgemaakt voor de zomerscholen. “Het engagement en enthousiasme is groot. Voor kwetsbare jongeren betekent dit een wereld van verschil”, klinkt het bij de ministers.

“Dankzij het enthousiasme en het inzet van de organisatoren kunnen we duizenden kinderen bijspijkeren deze zomer. In veel gevallen gaat het om de meest kwetsbare leerlingen, die deze hulp het beste kunnen gebruiken. De zomerscholen worden nu echt ingebed in ons aanbod. Zo breien we toch nog een positief gevolg aan de coronacrisis”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts.

Ook in Maldegem zal dit jaar een zomerschool doorgaan.

“Wij zetten resoluut in op de organisatie van zomerscholen in Maldegem”, zegt voorzitter Cédric De Smet van N-VA Maldegem. “We willen kost wat kost alle leerlingen mee, zodat niemand uit de boot valt. Een zomerschool kan écht het verschil maken voor de meest kwetsbare kinderen ”, besluit N-VA voorzitter Cédric De Smet.

Cédric De Smet
Voorzitter N-VA Maldegem