Trajectcontrole op N9 (Brugsesteenweg-Kronekalseide)

Op 25 juni 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit - Openbare Werken

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts zet sterk in op trajectcontroles: een efficiënte en rechtvaardige manier om ons verkeer veiliger te maken. Er wordt nu een nieuwe reeks trajectcontroles in gebruik genomen en de minister kondigt een hele reeks nieuwe locaties aan, waar in de komende maanden trajectcontrole komt.

Ook in Maldegem komt er een trajectcontrole op de N9 van kilometerpunt 80,1 tot kilometerpunt 84,1. Dit komt overeen met een traject tussen het rondpunt ‘Oude Rijkswachtkazerne’ tot voorbij het Elisabeth ziekenhuis op het grondgebied Sijsele (Brugse Steenweg, Kronekalseide, Gentse Steenweg).

Trajectcontrole Maldegem N9

De hoofdoorzaken van verkeersongevallen zijn afleiding achter het stuur (GSM), het niet respecteren van tussenafstanden (bumperkleven) en hoofdzakelijk het te hard rijden.

Tevens zet trajectcontrole automobilisten ertoe aan om over langere afstanden voorzichtig te rijden omdat de routes waar trajectcontroles worden toegepast bij automobilisten bekend zijn.

Voor N-VA Maldegem,

Lieven Bauwens Voorzitter