Nieuwe gezichten op de Maldegemse N-VA-lijst

Op 22 april 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018
NVA Kandidaten maldegem

Op dit ogenblik legt de Maldegemse N-VA-afdeling de laatste hand aan de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober. Het drieëndertig leden tellende bestuur is trots om met een soliede en hechte ploeg aan de start te verschijnen van wat velen nu reeds bestempelen als de ‘veldslag voor het Maldegems stadhuis’.

De N-VA-lijst bevat een aantal nieuwe en opvallend sterke kandidaten. Het wordt een gevarieerde mix van rustige ervaring en jong enthousiasme, van sterk sociaal engagement en dynamisch ondernemerschap, van vaste waarden en opvallende nieuwkomers, van stille werkers en kritische opiniemakers.

Een eerste groep van deze opvallende nieuwkomers bevat de namen van Gino Braet, Tineke Van Kerckhove, Cedric De Smet en Duncan Ryckaert.

Gino Braet is 51 jaar en zelfstandig ondernemer. Als ex-voorzitter van VHMC en UNIZO Maldegem wil Gino dolgraag meewerken aan een leefbaar, bloeiend en ondernemend Maldegem. Het spreekwoordelijke “luisterend oor” is zijn belangrijkste troef om straks ieders mening goed te kunnen vertolken.

Tineke Van Kerckhove is 38 lentes jong en full-time verkoopster in een Maldegemse bakkerij. Tineke is altijd blijgezind en sterk sociaal geëngageerd. Haar gezin komt op de eerste plaats maar toch is er nog een beetje tijd om met potlood en penseel haar artistieke talenten te etaleren.

Cedric De Smet is een 32-jarige leerkracht informatica. Cedric is in Maldegem vooral gekend als oprichter van het afterworkfestival “Couleurs Devie”. Als organisator en volksmens wil Cedric mensen meer verenigen. Jongerenwerking en centrumbeleid zijn enkele van zijn interesses.

Duncan Ryckaert is een 26-jarige cloud system engineer in een Maldegems softwarebedrijf. Velen kennen Duncan als een goedlachse levensgenieter. Als team bouwen aan een bruisende gemeente waarbij de jeugd de mogelijkheden krijgt om zich in Maldegem ‘thuis’ te voelen staan met stip genoteerd op zijn politieke agenda.

De komende dagen, weken en maanden gaan de N-VA-kandidaten, samen met het bestuur, zich verder voorstellen aan het Maldegemse publiek en hierbij vorm en inhoud geven aan de campagneslogan “Veilig thuis in een welvarend Maldegem”.

Namens de bestuursploeg,

N-VA Maldegem