NEEN AAN HET VERLIES VAN PARKEERPLAATSEN OP DE SITE VANCAUTEREN

Op 22 september 2016, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Mobiliteit en openbare werken

MALDEGEM - De nakende verkoop van de site ‘Vancauteren’ (Bloemestraat-Noordstraat) en de eraan gekoppelde toekomstige ontwikkeling van de beschikbare gronden zet een domper op de leefbaarheid van de buurt. Er verdwijnen liefst 36 van de 48 parkeerplaatsen die momenteel beschikbaar zijn.

Onder de voorwaarden die projectontwikkelaars opgelegd krijgen, wordt het parkeeraanbod gereduceerd tot mogelijks 12 plaatsen en 100 meter verplaatst van de zijde Noordstraat naar het Zilvererf achter sporthal Vancauteren. De weinige parkeerplaatsen die opgelegd worden binnen het project beantwoorden geenszins aan de behoeften van de buurt.

Gevolg is dat alle huidige parkinggebruikers hun parkeerplaats verliezen nabij het centrum. De middenstandszaken in de Noordstraat, de omwonenden en in het bijzonder de ouderen en mindervaliden worden hierdoor erg getroffen. Bovendien is de drastische ingreep een verloochening van de oorspronkelijke belofte (gemeenteraad 9 januari 2014) dat alle huidige 48 parkeerplaatsen zouden blijven én gratis zouden zijn.

N-VA Maldegem is bijzonder bezorgd.

Tijdens de gemeenteraadszitting van 22 september as. (om 19.30 u. in de raadszaal op de 1ste verdieping van het gemeentehuis) staat onder punt 8 de verkoop van site Vancauteren (vaststellen van de ontwikkelingsvoorwaarden) aan de agenda. U komt toch ook om uw ongenoegen te uiten?