Ruim 1,1 miljoen naar Ark II en Maricolen

Op 12 juli 2023, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

Minister Weyts investeert € 1.146.887 in Virgo Sapientiae Instituut en Vrije basisschool - De Ark II in Maldegem

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 1.146.887 in Virgo Sapientiae Instituut en Vrije basisschool - De Ark II in Maldegem. “Met deze investeringen in nieuwe en vernieuwde schoolgebouwen, investeren we in de kwaliteit van ons onderwijs”, zegt Onderwijsminister Ben Weyts. “We bouwen letterlijk en figuurlijk aan onze toekomst.”

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Maldegem ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 1.146.887 in Virgo Sapientiae Instituut en Vrije basisschool - De Ark II in Maldegem. Concreet gaat het over €1.146.886,67 voor de dakrenovatie van het kloostergebouw.

Peter T. Van Hecke, de Maldegemse N-VA schepen van Onderwijs, is blij met deze investering van Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts en de Vlaamse regering.

Contact: schepen.peter [at] maldegem.be

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts kende via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) in de maand juni 28,4 miljoen euro toe aan scholenbouwprojecten uit het gesubsidieerd onderwijs.
Er ging 16,2 miljoen euro naar grote werken zoals een volledige nieuwbouw. 11 871 leerlingen maken gebruik van deze infrastructuur. De overige €12,2 miljoen ging naar kleinere verbouwings- en renovatiewerken zoals de modernisering van bestaande schoolgebouwen.
Het geld gaat naar 39 scholen in de provincie Antwerpen, 37 scholen in Oost-Vlaanderen, 21 scholen in West-Vlaanderen, 21 scholen in Vlaams-Brabant, 18 scholen in Limburg en 1 school in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.