MEER DAN 9(!) MILJOEN EURO INVESTERINGEN OP MALDEGEMS GRONDGEBIED

Op 19 december 2018, over deze onderwerpen: Gemeenteraad Maldegem

De investeringen van de Vlaamse Regering in mobiliteit liggen deze regeerperiode 33% hoger dan in de vorige regeerperiode en dat wordt ook duidelijk in Maldegem. Alles samen gaat er in de hele regeerperiode (2014-2019) maar liefst € 9,7 miljard naar de entiteiten van het beleidsdomein
Mobiliteit en Openbare Werken – oftewel 33% meer dan in de regeerperiode 2009-2014, toen het ging om € 7,3 miljard.

“Vlaanderen heeft nog nooit zoveel geïnvesteerd in mobiliteit en dat is goed nieuws voor projecten die al lang op zich lieten wachten. Onze regio heeft nood aan deze nieuwe investeringen in infrastructuur. Het Geïntegreerd Investeringsplan (GIP) van Vlaams minister Openbare Werken Ben Weyts (N-VA) bevat bijzonder goed nieuws voor de mobiliteit in onze gemeente.”, zegt toekomstig eerste schepen

Mevr. Nicole Maenhout (N-VA).

Investeringen maldegem

“We willen het aantal verkeersdoden terugdringen en de economische ontwikkeling alle kansen geven door te investeren in goede verbindingen voor alle weggebruikers. N-VA Maldegem heeft van zeer dichtbij de aanpak van het kruispunt Celieplas opgevolgd en dit dossier aangekaart in Brussel bij minister Weyts. Dit is belangrijk voor Maldegem en deze investeringen gaan een voelbaar verschil maken.”, klinkt het verder unisono bij de Maldegemse N-VA-fractie.

Lieven Bauwens Voorzitter
N-VA Maldegem