Lijsttrekkers Maldegemse N-VA-lijst

Op 23 augustus 2018, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Verkiezingen 2018
Lijsttrekkers N-VA

Op dit ogenblik legt de Maldegemse N-VA-afdeling de laatste hand aan de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober. De zeventiende en laatste vrije plaats, voorbehouden voor een kandidaat uit Adegem, heeft vandaag zijn invulling gekregen. Het vierendertig leden tellende bestuur is trots om met een solide en hechte ploeg aan de start te verschijnen van wat velen nu reeds bestempelen als de ‘veldslag voor het Maldegems stadhuis’.

Politiek is bij N-VA Maldegem geen ‘one-man’-show maar eerst en vooral groepswerk.
Groepswerk veronderstelt samenspraak, steunt op doorgeven van informatie en
beraadslaging en het maken en houden van afspraken. In de verkiezingen is men een
onderdeel van het geheel en trekken we met gans onze groep aan hetzelfde gele zeel!

De lijststrekkersgroep is opgebouwd rond 3 gekende N-VA-gezichten (Nicole Maenhout, Rudi De Smet, Peter Van Hecke). Alle drie hebben ze de afgelopen 6 jaar heel wat ervaring opgedaan in de Maldegemse gemeenteraad.

Nicole Maenhout is een 53-jarige zelfstandige, getrouwd met Lieven Bauwens en de mama van Isabeau en Tycho. Nicole is N-VA-fractieleider in de gemeenteraad en sinds 2014 eerste opvolger voor Oost-Vlaanderen voor de Federale Kamer met 8.038 voorkeurstemmen. Nicole werkt reeds 6 jaar lang en dit zowat dagelijks om politiek dichter bij de gewone mens te brengen. Als ex- landbouwster zet ze zich graag in voor ondernemend Maldegem en voor familiale landbouwbedrijven.

Rudi De Smet heeft ondertussen 65 kaarsjes uitgeblazen en Rudi voorstellen is overbodig. Met 1723 voorkeurstemmen in 2012 wist hij vriend en vijand te verbazen en zorgde hij mee voor de stevige verankering van N-VA in Maldegem. Rudi is steeds de man van het volk gebleven en met de hem zo kenmerkende behulpzaamheid heeft hij de afgelopen jaren iedereen met raad en daad bijgestaan.

Peter Van Hecke is 47 jaar en de papa van Jannes, Lotte en Louis. Peter is een bijzonder sportieve en gedreven ondernemer. Hij is zelfstandig Argenta- kantoorhouder in Assebroek. In 2012 was Peter de Maldegemse lijsttrekker en behaalde hij 1.204 voorkeurstemmen. In de gemeenteraad is Peter zeer actief en met zijn talrijke tussenkomsten dikwijls de luis in de pels van de bestuursploeg.

Met de verkiezingen die nu snel dichterbij komen gaan de N-VA-kandidaten, samen met het bestuur, zich verder voorstellen aan het Maldegemse publiek en hierbij vormen inhoud geven aan de campagneslogan “Veilig thuis in een welvarend Maldegem”.

Namens de bestuursploeg,

N-VA Maldegem