Meer dan 4 miljoen euro extra investeringsbudget voor Maldegem dankzij Vlaams regeerakkoord

Op 4 oktober 2019, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

Dat is het gevolg van het nieuw Vlaams regeerakkoord: de Vlaamse overheid neemt de helft van de zogenaamde ‘responsabiliseringsbijdrage’ (Maldegem: 773.114 €) voor de betaling van de ambtenarenpensioenen over én geeft de gemeenten extra budget omwille van hun open ruimte (Maldegem: 3.410.473 €). Dat vernam Maldegems N-VA-schepen Nicole Maenhout van de N-VA-ministers uit de Regering van Minister-President Jan Jambon.

“In tijden van budgettaire krapte en waarbij we bij de opmaak van ons meerjaarplan steeds moeten schrappen in onze budgetten is dit fantastisch nieuws. Zo’n fors budget komt niet alleen alle Maldegemnaars ten goede, maar is ook een troef voor onze lokale economie en het aantal jobs in Vlaanderen. De realisatie van een nieuw cultuurcentrum in of dichtbij het centrum van Maldegem zal ook flink wat centen gaan kosten en deze steun is mede hierom bijzonder welkom”, verduidelijkt Maldegems N-VA- schepen van cultuur en industrie Nicole Maenhout.

Naast deze bijkomende financiering blijft ook het gemeentefonds, de belangrijkste inkomstenbron voor onze steden en gemeenten, de komende jaren elk jaar met 3,5% groeien.