Groen lanceert scud-raket in Adegem

Op 6 maart 2017, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Gemeenteraad Maldegem

MALDEGEM - Bestuurbaarheid Maldegem wordt (nogmaals) getest.

Groen en CD&V staan vandaag met getrokken messen tegenover elkaar. De splijtzwam is de plaatsing van een vrachtwagensluis langsheen de nieuwe ontsluiting van het industrieterrein. De bestuurscoalitie raakt het, eens te meer, niet eens.
Geen gemeenschappelijke visie, geen verder overleg maar wel een stevige oorlog.

Een intriest spektakelstuk waarvan de Maldegemnaar het slachtoffer is.

Groen lanceerde dit weekend de eerste scud-raket in Adegem door flyers te verspreiden waarbij ze flink promotie voeren voor hun afwijkend standpunt.
De groene enkelband waarmee het bestuurscollege al 4 jaar geketend is, snijdt nu wel heel diep in het electorale CD&V-vlees.

N-VA maakte reeds vele malen duidelijk dat coalitievorming een ernstige aangelegenheid is en wanneer men kiest voor het eigen snelle gewin dan wreekt zich dit op langere termijn. Kleinere partijen die een coalitie 'net over de streep’ helpen bij de zoektocht naar een meerderheid krijgen hiermee een vetorecht.

In Maldegem domineert Groen al 4 jaar de besluitvorming. Het is voor CD&V onmogelijk om onder de permanente dreiging van een motie van onbestuurbaarheid hun eigen stempel te drukken op de besluitvorming.

Is dit de druppel die de emmer doet overlopen?